Saturday, June 6, 2009

untitled

Share

kali ini aku bersiaran agak jauh dari tempat biasa
jauh dari sunyi unggas
jauh dari teratak itu
jauh dari dia
jauh dari semua yang melingkar kelaziman rutinku
aku di sini
sekarang..
menempuh hari baru
bersama mereka-meraka yang baru
dan (juga) rutin yang baru
aku selesa..
biasa
cuma ada sesuatu
yang buat aku rasa sedikit canggung
tuk meneruskan hari-hari aku di sini
dia
di suatu ketika
ku bagaikan tak mahu sesaat pun berenggang dengan dia
adakalanya ku seperti mahu lari sejauh-jauhnya
bukan kerna aku benci
bukan kerna aku bosan
tapi hati aku..
aku juga punya hati
hati aku bukan batu
juga bukan besi
hati aku punya perasaan
sepertimu
ada saatnya aku terkilan
tapi aku cuba sembunyikan
ada saatnya aku terasa
tapi aku cuba sorokkan
ada saatnya aku terguris
tapi aku tetap selindungkan..
kerna aku tak mahu kau merasa itu
aku mahu kau gembira
biar satu senyuman di wajahmu
melenyapkan sejuta pilu di hatiku
selagi mampu ku bertahan..
aku tak mintak banyak
fahamilah aku
walau tuk sejenak



p/s : ada suara nakal menghantuiku ..

6 comments:

  1. slalu down ke fariyz? ermm

    ReplyDelete
  2. touchy la bro..
    i can feel wat u feel..
    u ok kan?

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. relex bro.....
    dan sudah semestinya orang yang benar2 kuat adalah orang yag mampu melawan emosinya...
    saya turut merasa setiap baris kata yg awak tulis tu bro....bagi org sastra apa yg awk tulis tu pasti ada maksud yg mendalam tapi ianya juga ada penyelesaian melalui setiap baris kata yg awk tulis tu bro...we alwas support u.....
    zulfiq aul fb mamber..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails