Monday, May 25, 2009

untitled

Share

ku bangun pagi
dinding empat keping di sisi
cerah,kamarku disinar pagi mentari
ku mengeliat ke kanan dan kiri
buas laku ku malam tadi
entah la aku tak pasti
langkahku atur ke bilik mandi
tanpa ragu dan sangsi
ku capai berus,ku gosok gigi
agar putih berseri
lalu aku mandi
basah dari kepala ke kaki
ku capai tuala ku keringkan diri
berjalan lagi
ke bilikku sendiri
kemudian berdandan rapi
perutku tiba-tiba berbunyi
minta di isi
gerakku ke dapur mncari
apa yang ada di dalam almari
kosong,tak terisi
aku hampa..perut berbunyi
lagi
sepi
aku sendiri
mati
aku benci

………


bila harus memilih..setiba di persimpangan

3 comments:

  1. kalau lapar
    makanlah

    kalau sunyi
    carilah teman

    kalau sedih
    kesatlah air matamu

    ReplyDelete
  2. Kalau ada suri kan senang...hehe

    ReplyDelete
  3. di persimpangan delema yer hehee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails