Friday, May 29, 2009

bagaimana rasanya..?

Share


pedih kan untuk mengetahui sesuatu yang kita tak mahu tahu bila punya rasa sangat ingin tahu yang tinggi
nak tahu,tapi takut terluka
xnak amek tahu tapi hati meronta inginkan kepastian dan penjelasan
walaupun sedar di akhir nanti akan terluka
tapi tetap nak tahu
nak tahu jugak
sekarang dah tahu
aku sedeh
sakit
aduhh..sakit babe!
serious
luluh sekejap hati aku
aku tak pasti kenapa/bila kau wat macam tu
untuk apa
aku percayakan kau
sejujur hati aku
sekarang aku dah tahu
jd apa tindakan aku?
tanya?
berdiam?
buat2 tak tahu... nnt dikata dayus
tanya..pasti mengundang petaka
diam.. kecewa
haihhh..
kadang-kadang aku bisa jadi manusia yang sangat kuat
mampu membiar segala melara tanpa sekelumit kekesalan membutir di hati
tp..
kenapa bila di saat begini..macam ni
aku semacam lemah x berdaya
sungguh..
aku kecewa sikit

siapa aku padamu
bila ingatanmu masih pada si dia?


p/s :

Semudah cukup hatiku dilukai
sekian lama rasa tak dihargai
sampai bila harus aku menanti
saat indah setelah dikau pergi
inginku hapus semua
rasa mencengkam ini
hanya padamu ku meminta
aku pasrah

hilangkan rasa gundahku
hilangkan rasa dukaku
hilangkanlah segalanya
ku tak ingin sakit lagi

4 comments:

  1. biarkan saja dia dengan buih-buihnya...
    bila kau tahu hatinya tidak lagi dibahagiakan...
    seperti apa yang telah aku lakukan...
    kuburkan, benamkan segala perasaan...
    untuk mengabadikan diri kepada yang Satu...
    kerana kepada Dia cintaku pasti berbalas...

    ReplyDelete
  2. Begitulah hidup bila tidak tahu hati kita memberontak ingin tahu..setelah diselidiki dan dikenalpasti bila kita tahu kita juga kecewa..malah kdg2 kita bertanya untuk kepastian yang akhirnya mengeruhkan suatu hubungan ..malah mungkin akan membuatkan putusnya suatu hubungan..tapi berilah masa dan berdoalah moga akhirnya ada suatu yang bahagia..tetapi jika tiada juga anggaplah ianya takdir untuk diri..Allah tahu apa yg terbaik untuk diri kita...Pasrahlah dengan takdir hidup ini....

    ReplyDelete
  3. yup...btol kata shandye n ad rifza, one advice from me, although it hurts u so much, you need to move on...

    ReplyDelete
  4. fuhhh...sastera berpuitis

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails